Co ma wpływa na cenę wdrożenia Magento

Co ma wpływa na cenę wdrożenia Magento 4.18/5 / 11

Na cenę wdrożenia Magento mają wpływ różne czynniki. Warto się najpierw dobrze zastanowić jaką strategię obrać. Darmowa wersja Magento oferuje dużo funkcjonalności “out of box”.

Ogólnie, Magento nie jest tanim systemem do wdrożenia. Wpływa na to fakt, że po pierwsze jest dość trudne w programowaniu a po drugie jeszcze mało popularne w Polsce. To jest minus, ale reszta to same plusy. Magento jest rozwijane z jednej strony przez konkretną firmę, która sama też wdraża swoje rozwiązanie, przez co zależy im na dobrej jakości kodu. Z drugiej strony Magento jest rozwiązaniem open-source, dzięki czemu szerokie grono społecznościowe może rozwijać dodatkowe funkcjonalności.

To, że nie jest tanim rozwiązaniem nie znaczy, że nie można mieć sklepu opartego o Magento za niewielkie pieniądze. Po pierwsze można Magento pobrać i zainstalować własnoręcznie. Wiele modułów do Magento można pobrać z MagentoConnect. Magento da się zainstalować na tanim hostingu. Sporo firm hostingowych oferuje też możliwość zainstalowania Magento za jedym kliknieciem w panelu. Jest to rozwiązanie niskobudżetowe ale mimo wszystko nie tanie. Trzeba poświęcić na to swój czas. Polecam takie podejście wszystkim, którzy zaczynają przygodę z e-commerce.

To czy zdecydujesz się wdrożyć Magento własnoręcznie czy też zlecić to komuś jest Twoim wyborem, ale i tak warto mieć świadomość co ma wpływ na cenę (koszty) takiego wdrożenia.

Projekt grafiki

  • można pobrać darmowy szablon z MagentoConnect – raczej tylko do celów testowych, nie ma zbyt wielu fajnych, które można by polecić
  • z MagentoConnect można też pobrać płatne, całkiem sympatyczne szablony Magento. Jest to chyba opcja najtańsza. Załatawia kwestię grafiki jak i dodatkowych funkcjonalności, które z tej grafiki wynikają. Dodatkowym kosztem jest czas, który trzeba poświęcić na zainstalowanie i dostosowanie szablonu Magento.
  • można zlecić wykonanie grafiki. Jest to opcja najdroższa, ale też najbardziej profesjonalna. Dostajemy unikalny projekt, którego nikt inny nie będzie miał, tak jak w przypadku dwóch poprzednich opcji. Tutaj warto zwrócić uwagę, że z projektu graficznego wynikają dodatkowe koszty.

Cięcie grafiki i złożenie do szablonu Magento (html + css) – jest to etap przekładania pracy grafika działający sklep.

Dodatkowe funkcjonalności wynikające z grafiki – bardzo często jest tak, że grafik projektując layout Magento dodaje elementy, których nie ma w standardowej instalacji Magento. Warto mieć świadomość, że te dodatkowe elementy muszą działać i ktoś to musi zrobić co ma wpływ na cenę wdrożenia Magento. Żeby uniknąć przykrych niespodzianek warto, aby na etapie tworzenia projektu brała udział osoba lub firma, która będzie odpowiedzialna za programowanie. Można wtedy ustalić, co da się zrobić w ramach pocięcia layoutu, a co będzie wymagać dodatkowej pracy programisty Magento.

Integracja z zewnętrznymi serwisami – na pewno trzeba obsługiwać jakoś płatności, stany magazynowe, allegro itp. Warto zrobić listę i przejrzeć w pierwszej kojności MagentoConnect czy interesujący nas moduł już nie został przez kogoś napisany

Import produktów - oczywiście można wprowadzać produkty ręcznie jeśli mamy ich na przykład 50, ale przy ilościach idących w setki czy tysiące warto te kwestię zautomatyzować.

Serwer – na początku wystaczy najtańsze rozwiązanie, ale wraz z rozwojem sklepy (ilości użytkowników) okaże się, że to za mało.

Bieżąca obsługa sklepu – po wdrożeniu sklepy Magento przychodzi okres użytkowania. Z reguły w trakcie pojawia się zapotrzebowanie na dodanie nowych elementów w sklepie Magento.

Mam nadzieję, że ta krótka lista pozwoli zaplanować konkretny koszt wdrożenia sklepu opartego o Magento.